Lištičky

OBECNÉ INFORMACE:
Třídní učitelky: Svobodová Iveta, Šindelářová Barbora, Sivak Matyáš - asistent pedagoga
Třída lištiček je věkově smíšená (3 – 6 let) což přirozeně podporuje spolupráci mezi dětmi různého věku. Starší děti často přebírají roli pomocníků a vzorů, mladší se učí nápodobou, což podporuje rozvoj sociálních a komunikačních dovedností.
Celkem ji navštěvuje 21 dětí z toho je 14 chlapců a 7 dívek.
Třída se nachází ve 2 pavilonu v prvním patře nad třídou čmeláčků se společným vchodem ze dvora mateřské školy. Třída nese název Lištičky, protože liška symbolizuje zvídavost, chytrost, hravost a bystrost – vlastnosti, které u dětí chceme rozvíjet.
Třídu navštěvuje celkem 21 dětí z toho je 14 chlapců a 7 dívek. Děti jsou ve věkovém rozmezí od tří do šesti let s převážnou většinou předškolních dětí. Tento kolektiv je živý, zvýdavý a dobře fungující. Převaha chlapců ovlivňuje dynamiku třídy – častější je pohybová hra a soutěživost, proto klademe důraz na rozvoj klidových a kooperativních činností a na posilování respektu a spolupráce mezi dětmi.
Třída je rozdělena na tři části: jídelní a výtvarnou část, která je opatřena stolky se židličkami. Dále hrací část s kobercem a mnoha hračkami a je zakončena spací částí s lehátky, která je oddělena posuvnými dveřmi.
Prostředí třídy je útulné a podnětné. Je vybaveno hracími koutky: kuchyňkou, tvořivým a kreativním a pohybovým koutkem, které dětem umožňují volnou hru a řízené činnosti. Třída je doplněna o prvky, které podporují samostatnost jako je přístup ke hračkám, výtvarným pomůckám, knihám a hudebním nástrojům.
Všechny pomůcky jsou snadno dostupné, nábytek je přizpůsoben věku dětí, prostředí je esteticky uspořádané a podporuje samostatnou i skupinovou hru.
Zaměřujeme se především na:
– rozvoj řečových a komunikačních dovedností
– podporu pohybových aktivit a zdravého životního stylu
– tvořivost a estetické cítění
– enviromentální výchova – poznávání přírody, péče o rostliny a zvířata
– posilování sociálních vztahů
– spolupráce, ohleduplnost, tolerance, pomoc slabším, respekt k pravidlům
Starší děti přirozeně podporují mladší, pomáhají při sebeobsluze a adaptaci
– Předškolákům je poskytován prostor pro samostatnou přípravu na školu.
– Velký důraz je kladen na podporu klidných a kooperativních činností.
Velký důraz klademe na otevřenou komunikaci s rodiči. Rodiče mají možnost se účastnit různých třídních akcí, konzultovat rozvoj svého dítěte a aktivně se zapojovat do života třídy.
Cílem je, aby se děti ve třídě cítily bezpečně, spokojeně a s radostí chodily do mateřské školy.