Lištičky

OBECNÉ INFORMACE:

Třídní učitelky: Svobodová Iveta, Šindelářová Barbora, Sivak Matyáš - asistent pedagoga

 

Třída lištiček je věkově smíšená (3 – 6 let) což přirozeně podporuje spolupráci mezi dětmi různého věku. Starší děti často přebírají roli pomocníků a vzorů, mladší se učí nápodobou, což podporuje rozvoj sociálních a komunikačních dovedností.

Celkem ji navštěvuje 21 dětí z toho je 14 chlapců a 7 dívek.

Třída se nachází ve 2 pavilonu v prvním patře nad třídou čmeláčků se společným vchodem ze dvora mateřské školy. Třída nese název Lištičky, protože liška symbolizuje zvídavost, chytrost, hravost a bystrost – vlastnosti, které u dětí chceme rozvíjet.

Třídu navštěvuje celkem 21 dětí z toho je 14 chlapců a 7 dívek. Děti jsou ve věkovém rozmezí od tří do šesti let s převážnou většinou předškolních dětí. Tento kolektiv je živý, zvýdavý a dobře fungující. Převaha chlapců ovlivňuje dynamiku třídy – častější je pohybová hra a soutěživost, proto klademe důraz na rozvoj klidových a kooperativních činností a na posilování respektu a spolupráce mezi dětmi.

Třída je rozdělena na tři části: jídelní a výtvarnou část, která je opatřena stolky se židličkami. Dále hrací část s kobercem a mnoha hračkami a je zakončena spací částí s lehátky, která je oddělena posuvnými dveřmi.

Prostředí třídy je útulné a podnětné. Je vybaveno hracími koutky: kuchyňkou, tvořivým a kreativním a pohybovým koutkem, které dětem umožňují volnou hru a řízené činnosti. Třída je doplněna o prvky, které podporují samostatnost jako je přístup ke hračkám, výtvarným pomůckám, knihám a hudebním nástrojům.

Všechny pomůcky jsou snadno dostupné, nábytek je přizpůsoben věku dětí, prostředí je esteticky uspořádané a podporuje samostatnou i skupinovou hru.

Zaměřujeme se především na:

– rozvoj řečových a komunikačních dovedností

– podporu pohybových aktivit a zdravého životního stylu

– tvořivost a estetické cítění

– enviromentální výchova – poznávání přírody, péče o rostliny a zvířata

– posilování sociálních vztahů

– spolupráce, ohleduplnost, tolerance, pomoc slabším, respekt k pravidlům

Starší děti přirozeně podporují mladší, pomáhají při sebeobsluze a adaptaci

– Předškolákům je poskytován prostor pro samostatnou přípravu na školu.

– Velký důraz je kladen na podporu klidných a kooperativních činností.

Velký důraz klademe na otevřenou komunikaci s rodiči. Rodiče mají možnost se účastnit různých třídních akcí, konzultovat rozvoj svého dítěte a aktivně se zapojovat do života třídy.

Cílem je, aby se děti ve třídě cítily bezpečně, spokojeně a s radostí chodily do mateřské školy.

Nepřihlášený